Akademia Przedszkolaczka Akademia Przedszkolaczka Akademia Przedszkolaczka - Domowa akademia
  • Edukacja
  • Integracja
  • Organizacja
  • Domowa Akademia
  • Galeria
  • Kontakt
  • Koronawirus

Zaloguj sięStrzalka

Wersja mobilna serwisu
Akademia Przedszkolaczka Akademia Przedszkolaczka - Domowa akademia
Zaloguj się Strzalka
  • Edukacja
  • Integracja
  • Organizacja
  • Domowa Akademia
  • Galeria
  • Kontakt
  • Koronawirus
Pełna wersja serwisu
  • Akademia Przedszkolaczka - Facebook
  • Akademia Przedszkolaczka - Domowa akademia
  • Tu jesteś:
  • Strona główna
  • Edukacja
  • Kreatywni w edukacji
  • "Nie-zwykłe" zabawki
  • Telefony
    Telefony
  • Adresy e-mail
    Adresy e-mail
  • Tytuł zastępczy
    Koronawirus
  • Tytuł zastępczy
    Domowa Akademia
  • Tytuł zastępczy
    Facebook
  • Dyrektor - Agnieszka Zatorska
    502 857 022
    Zadzwoń
    Wicedyrektor - Beata Maćkowiak
    512 030 723
    Zadzwoń
    Przedszkole - Popiełuszki 28d
    81 536 28 28
    Zadzwoń
    Przedszkole - Startowa 16
    81 759 28 28
    Zadzwoń
    Dyrektor - Agnieszka Zatorska
    agnieszka.zatorska@akademiaprzedszkolaczka.pl
    Napisz
    Wicedyrektor - Beata Maćkowiak
    beata.mackowiak@akademiaprzedszkolaczka.pl
    Napisz
    Opłaty
    oplaty@akademiaprzedszkolaczka.pl
    Napisz
    Koordynator placówki przy ul. Popiełuszki
    katarzyna.sawicka@akademiaprzedszkolaczka.pl
    Napisz
    Koordynator placówki przy ul. Startowej
    katarzyna.gabrelska@akademiaprzedszkolaczka.pl
    Napisz
    Cofnij
    "Nie-zwykłe" zabawki
    "Nie-zwykłe" zabawki

    Klasyczne zabawki w naszym przedszkolu zostały wzbogacone o oryginalne montessoriańskie pomoce dydaktyczne oraz pomoce wykonane przez nauczycieli wg. zasad obowiązujących podczas konstrukcji materiałów montessoriańskich. 

     
     


    M. Montessori, nazwała je „zmaterializowanymi abstrakcjami”, które są dla dzieci „kluczem do świata”. Wspomagają rozwój dziecka i wprowadzają
    je stopniowo w kulturę i cywilizację. W łączności ze środowiskiem społeczno – przyrodniczym, pomoce dydaktyczne są dla dziecka startem (początkiem) do rozumienia siebie i innych ludzi, świata roślin i zwierząt, kultury materialnej i duchowej.  
     
    Uporządkowane logiczne grupy pomocy rozwojowych odpowiadają wrażliwym fazom w rozwoju dziecka i stanowią  jądro zindywidualizowanego kształcenia. Przedmioty te są w jednym egzemplarzu. Dzięki temu dzieci uczą się cierpliwości, czekania na swoją kolej i szacunku dla pracy innych.
     
    Pomoce rozwojowe zostały przygotowane wg określonych zasad: 
    • estetyki – piękne, trwałe, miłe w dotyku, przyciągające uwagę dzieci i mające zapraszający do aktywności charakter;
    • ograniczenia – występują tylko w jednym egzemplarzu, uczą cierpliwego czekania na swoją kolej, ustępowania, negocjacji itp.;
    • izolacji trudności, problemu – każdy materiał zawiera w swojej budowie jeden określony problem np.: rozwijanie i doskonalenie słuchu, bogacenie słownictwa, nabywanie umiejętności dodawania, poznawanie kontynentów itp. Przedmiot pracy (pomoc dydaktyczna, zabawka) jeśli jest przejrzysty w swej budowie i nie ma w nim natłoku różnych problemów do rozwiązania, pozwala dziecku na rozpoznanie celu swego działania i odkrycie treści dydaktycznych w nim zawartych;
    • kontroli błędów - umożliwia samodzielne poszukiwanie rozwiązań i czerpanie radości z sukcesu. Ma nie tylko walory edukacyjne lecz również wychowawcze i samowychowawcze. Samodzielne wykrycie i naprawa błędu w maksymalny sposób uniezależnia dziecko od kontroli nauczyciela (osoby dorosłej). Uczy logicznego myślenia, ukazuje skutki błędnych poczynań, motywując do ich naprawy. Samokontrola prowadzi do poczucia własnej wartości, dokładności i działania, do uniezależnienia się od kontroli i oceny nauczyciela;
    • stopniowania trudności – od konkretów do abstrakcji, od treści bliskich do dalekich, od treści prostych do złożonych;
    • kontynuacji – każda pomoc jest logicznie zbudowana i wiąże się z innymi pomocami danej grupy. Stanowi podstawę do pracy z kolejnymi, bardziej skomplikowanymi i o większym stopniu abstrakcji pomocami;
    • budzenia ciekawości i zainteresowania dziecka;
    • wyzwalania różnych form aktywności.
     
    Materiał dydaktyczny dla dzieci w wieku od 3 do 6 l. odpowiada pojawiającym się w tym przedziale czasowym ”wrażliwym fazom” rozwoju dziecka. 
    Został podzielony na kilka grup, działów:
    • Materiał  do praktycznych ćwiczeń dnia codziennego (praktycznego życia), związanych z troską o środowisko, o samego siebie, ćwiczeń dotyczących zwyczajów i form grzecznościowych w grupie, ćwiczeń związanych z pracami domowymi. Praktyczne ćwiczenia służą z jednej strony koordynacji
      i harmonii ruchów, wyuczeniu się konkretnych umiejętności, z drugiej zaś – zastosowaniu jej w życiu.
    • Materiał sensoryczny, ma bardzo ważne znaczenie w rozwoju całej osobowości dziecka. Służy wszechstronnemu kształceniu zmysłów oraz pobudzaniu aktywności umysłowej. Stanowi podstawę do uczenia się matematyki. Praca z nim daje możliwość rozwoju społecznego i moralnego.
    • Materiał „akademicki”, służący nauce: języka ojczystego i obcego, matematyki, przyrody, geografii, astronomii i innych dziedzin wiedzy tzw. kosmicznej edukacji.
    • Materiały artystyczne, związane z ekspresją dziecka.
    • Materiały religijne np. przedstawiające przypowieści biblijne.

    (W): M. Miksza, "Zrozumieć Montessori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka", 2014, s. 45-67.

     

     

    Ostatnia aktualizacja 01.09.2017 r.

     
    Pełna wersja serwisu
    "Nie-zwykłe" zabawki

    "Nie-zwykłe" zabawki

    "Dając dziecku do ręki kamień to tak, jakbyś mu dał cały świat."

    Maria Montessori

    Klasyczne zabawki w naszym przedszkolu zostały wzbogacone o oryginalne montessoriańskie pomoce dydaktyczne oraz pomoce wykonane przez nauczycieli wg. zasad obowiązujących podczas konstrukcji materiałów montessoriańskich. 

     
     


    M. Montessori, nazwała je „zmaterializowanymi abstrakcjami”, które są dla dzieci „kluczem do świata”. Wspomagają rozwój dziecka i wprowadzają
    je stopniowo w kulturę i cywilizację. W łączności ze środowiskiem społeczno – przyrodniczym, pomoce dydaktyczne są dla dziecka startem (początkiem) do rozumienia siebie i innych ludzi, świata roślin i zwierząt, kultury materialnej i duchowej.  
     
    Uporządkowane logiczne grupy pomocy rozwojowych odpowiadają wrażliwym fazom w rozwoju dziecka i stanowią  jądro zindywidualizowanego kształcenia. Przedmioty te są w jednym egzemplarzu. Dzięki temu dzieci uczą się cierpliwości, czekania na swoją kolej i szacunku dla pracy innych.
     
    Pomoce rozwojowe zostały przygotowane wg określonych zasad: 
    • estetyki – piękne, trwałe, miłe w dotyku, przyciągające uwagę dzieci i mające zapraszający do aktywności charakter;
    • ograniczenia – występują tylko w jednym egzemplarzu, uczą cierpliwego czekania na swoją kolej, ustępowania, negocjacji itp.;
    • izolacji trudności, problemu – każdy materiał zawiera w swojej budowie jeden określony problem np.: rozwijanie i doskonalenie słuchu, bogacenie słownictwa, nabywanie umiejętności dodawania, poznawanie kontynentów itp. Przedmiot pracy (pomoc dydaktyczna, zabawka) jeśli jest przejrzysty w swej budowie i nie ma w nim natłoku różnych problemów do rozwiązania, pozwala dziecku na rozpoznanie celu swego działania i odkrycie treści dydaktycznych w nim zawartych;
    • kontroli błędów - umożliwia samodzielne poszukiwanie rozwiązań i czerpanie radości z sukcesu. Ma nie tylko walory edukacyjne lecz również wychowawcze i samowychowawcze. Samodzielne wykrycie i naprawa błędu w maksymalny sposób uniezależnia dziecko od kontroli nauczyciela (osoby dorosłej). Uczy logicznego myślenia, ukazuje skutki błędnych poczynań, motywując do ich naprawy. Samokontrola prowadzi do poczucia własnej wartości, dokładności i działania, do uniezależnienia się od kontroli i oceny nauczyciela;
    • stopniowania trudności – od konkretów do abstrakcji, od treści bliskich do dalekich, od treści prostych do złożonych;
    • kontynuacji – każda pomoc jest logicznie zbudowana i wiąże się z innymi pomocami danej grupy. Stanowi podstawę do pracy z kolejnymi, bardziej skomplikowanymi i o większym stopniu abstrakcji pomocami;
    • budzenia ciekawości i zainteresowania dziecka;
    • wyzwalania różnych form aktywności.
     
    Materiał dydaktyczny dla dzieci w wieku od 3 do 6 l. odpowiada pojawiającym się w tym przedziale czasowym ”wrażliwym fazom” rozwoju dziecka. 
    Został podzielony na kilka grup, działów:
    • Materiał  do praktycznych ćwiczeń dnia codziennego (praktycznego życia), związanych z troską o środowisko, o samego siebie, ćwiczeń dotyczących zwyczajów i form grzecznościowych w grupie, ćwiczeń związanych z pracami domowymi. Praktyczne ćwiczenia służą z jednej strony koordynacji
      i harmonii ruchów, wyuczeniu się konkretnych umiejętności, z drugiej zaś – zastosowaniu jej w życiu.
    • Materiał sensoryczny, ma bardzo ważne znaczenie w rozwoju całej osobowości dziecka. Służy wszechstronnemu kształceniu zmysłów oraz pobudzaniu aktywności umysłowej. Stanowi podstawę do uczenia się matematyki. Praca z nim daje możliwość rozwoju społecznego i moralnego.
    • Materiał „akademicki”, służący nauce: języka ojczystego i obcego, matematyki, przyrody, geografii, astronomii i innych dziedzin wiedzy tzw. kosmicznej edukacji.
    • Materiały artystyczne, związane z ekspresją dziecka.
    • Materiały religijne np. przedstawiające przypowieści biblijne.

    (W): M. Miksza, "Zrozumieć Montessori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka", 2014, s. 45-67.

     

     

    Ostatnia aktualizacja 01.09.2017 r.

     
    Pełna wersja serwisu

    Popiełuszki

    Startowa

    Dobre lokalizacje

    Prowadzimy przedszkola w dwóch dogodnych lokalizacjach w Lublinie:

    • ul. Popiełuszki 28 d (Wieniawa)
    • ul. Startowa 16 (Kośminek)

    Wielu z Twoich sąsiadów już skorzystało
    z edukacji w naszej Akademii.

    Dobre lokalizacje

    Prowadzimy przedszkola w dwóch dogodnych lokalizacjach w Lublinie:

    • ul. Popiełuszki 28 d (Wieniawa)
    • ul. Startowa 16 (Bronowice)

    Wielu z Twoich sąsiadów już skorzystało
    z edukacji w naszej Akademii.

    Kontakt

    Na skróty

    Edukacja

    • 1. System Montessori
    • 2. Podstawa programowa
    • 3. Kuratorium Oświaty wpis do ewidencji

    Integracja

    • 1. Zajęcia dydaktyczno-terapeutyczne
    • 2. Zestaw dokumentów do zgłoszenia dziecka
    • 3. Terapeuci
    • 4. Sala do SI
    • 5. Wykaz poradni psychologiczno-pedagogicznych w Lublinie

    Organizacja

    • 1. Nasza kadra
    • 2. Zajęcia dodatkowe
    • 3. Pierwsze kroki w przedszkolu
    • 4. Wyprawka i przygotowanie dziecka do przedszkola
    • 5. Jak zapisać dziecko do przedszkola?
    • 6. Wpis do Ewidencji Jednostek Oświatowych - Popiełuszki
    • 7. Wpis do Ewidencji Jednostek Oświatowych - Startowa
    • 8. KRS dla Akademii Przedszkolaczka
    • 9. Zasady RODO

    Domowa Akademia

    • 1. Opieka na godziny
    • 2. Urodziny dla dzieci

    Akademia Przedszkolaczka Sp. z o.o.

    ul. Ks. J. Popiełuszki 28D

    20-052 Lublin

    NIP 7123228879

    Akademia ul.Ks. J .Popiełuszki - tel. 81 536 28 28

    Akademia ul.Startowa 16 - tel. 81 759 28 28

    www.facebook.com/przedszkole.akademia

    numer konta bankowego: 40 1020 3147 0000 8502 0079 0220

     

    Zapraszamy do kontaktu!

    Jeżeli mają Państwo pytania, pragniecie przesłać ofertę lub potrzebujecie innych informacji, zapraszamy do kontaktu osobistego
    lub skorzystanie z danych znajdujących się
    w zakładce KONTAKT. 

    Rodziców posiadających konto
    w STREFIE RODZICA zapraszamy
    do korzystania z indywidualnych opcji
    dostępnych po zalogowaniu. 

     

    Realizacja Arteneo. Projekt Batyra.pl. Prawa autorskie Akademia Przedszkolaczka Sp z o.o.. Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Ciasteczka
    Facebook